zaterdag 25 oktober 2014

Valerius De Saedeleer


Valerius De Saedeleer - olie op mdf paneel naar een zwart/witfoto's
de bovenste is geschilderd, gebruik makend van glacis, vandaar de glanzende achtergrond rechtsboven
Voorlopig het laatste product van een serie van vier.  Valerius liet een verplaatsbare wagen bouwen van waaruit hij droog, warm en rustig de omgeving kon schilderen.

Valerius De Saedeleer - olie op mdf paneel naar een zwart/witfoto

Valerius De Saedeleer - olie op mdf paneel naar een zwart/witfoto

De schilder waarvoor ik erg veel bewondering heb heb ik ook geportretteerd.  Ik had een zwart/wit foto van hem en heb er de kleuren maar bij gefantaseerd.  Dat ie een rode kop had wist ik van teksten over hem.
Mijn eerste post van deze blog gaat over hem maar het boek van Jozef Bourdeaudhui "Valerius achterna" (te koop bij Businarias te maarkedal €40) is zo compleet en informatief dat ik besloten heb nog enkel zijn werken en werken van volgers op te nemen in mijn blog.
Bovenstaand werk is olie op mdf paneel. 30x40cm.

Deze week werd een werk van hem bij Bernaerts met een geschatte waarde van 6000 à 8000 euro verkocht voor maar liefst 11000 euro.  
Bij De Vuyst werd een vroeg werk van hem (De oogst in Sint Martens Latem) voor 4000 euro verkocht, een ander werk van hem (zicht in de schuur van het Tempelhof) werd ingehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten