maandag 22 juli 2013

Messely Johan



Een schitterend werk 80x60cm uit 1983 van Johan Messely (°20 februari 1953)  Olie op doek.
Het stelt een bloeiende boomgaard voor met appelaars, es, paardenbloem.
Johan schilderde in Menen maar ook bv. in Oudenaarde.

Johan is de zoon van dorps- fotograaf/schilder Paul M. die in Menen actief was.
Paul kon bloemen schilderen als geen ander.

Johan is autodidact en woont en werkt nu in zuid-Frankrijk.  Hij heeft twee erg onderscheiden stijlen: met Goudenregen overgroeide pergola's en vrouwfiguren.
Hieronder zijn een paar voorbeelden van zijn huidig werk en een foto van hem..

http://users.telenet.be/messely/johan/uploads/Expo%202012%20Middelkerke.pdf

Johan Messely

andere werken die ik vond op http://daspaskunst.blogspot.be/2006/09/hw-mesdag.html

1986


Landelijk zicht op Damme met toren

te koop op Ebay 5500 euro

Een lezer van mijn blog liet weten dat hij zes schilderijen van Messely te koop aanbiedt.  Het zijn zes pareltjes in Zuid Frankrijk geschilderd, gebruik makend van het Mediterrane zonlicht.  Om veiligheidsredenen vermeld ik hier niet zijn mailadres maar als U interesse heeft in een of alle werken dan schrijft U maar een reactie.
Hier onder zijn de afbeeldingen:
paul.vandekerckhove@telenet.be









2 opmerkingen:

  1. Beste,

    Mijn vader heeft 6 originele schilderijen van Johan Messely te koop. Olie op doek. Provence-stijl. Prachtig ingelijst. Interesse? kris@lebora.be

    gegroet,

    kris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Karin de Ruyter4 mei 2022 om 05:43

    Ja ik heb interesse. Hoe zien de werken eruit

    BeantwoordenVerwijderen